Shop Mobile More Submit  Join Login




So I'll be writing my college apps this coming fall and I'll be working on them all summer. Now I'm pretty sure my top choices would in in-state colleges in California so I won't have to pay the insane out-of-state tuition and stuff, but I'm leaving all the doors open. So what I'm trying to say...

Know any reputable/famous/faaabulous colleges in Canada? In the big cities?


Hahaha I really don't know much about any colleges out of the US (or out of California, except for those crazy east coast ivy leagues that I'll never get into anyways) so educate me.

Well I've been doing nothing productive, since I have exams these last 2 weeks of school (and projects, and SATs this weekend ugh). Well okay.

I've also been playing Hotel Dusk. Not as good at the Ace Attorney series in terms of humor, but pretty good. I'm a sucker for mystery games. And it can get pretty scary at times (I found a gun in the laundry cart!! Aaahhh!!).





I CAN'T WAIT TILL SCHOOL GETS OUT JUNE 12

PEACE OUT, YOU COOL JELLY BEANS
  • Mood: Eager
  • Listening to: Professor Layton OST
  • Reading: Noramimi!
  • Playing: Hotel Dusk: Room 215
  • Drinking: Berry Smoothie
Add a Comment:
 
:iconadanzo:
Adanzo Featured By Owner Jun 15, 2008  Professional Digital Artist
I dunno if you really want to look into Canada colleges. I mean, we're experiencing a blubber shortage right now.. and taking those Igloo 101 courses can take a long time...

^_^
Reply
:icondaikuna:
daikuna Featured By Owner Jun 11, 2008   Traditional Artist
I can tell you about the ones in Nova Scotia! There's St.FX and DAL

If you go to St.FX you get an "X" ring- it's like the 2nd or third most recognizable in the world

And DAL is in Halifax- In the city. There's also NASCAD there too. That ones all about design and animation :3
I think they have other campuses in other cities too- I know there's one in Vancouver...

That's all I got.. I doubt it's helped you much =P
Reply
:icondaikuna:
daikuna Featured By Owner Jun 11, 2008   Traditional Artist
eep. NSCAD*

(and maybe it is just in Halifax O_o)

Here's a link! [link]
Reply
:iconkeroro23:
keroro23 Featured By Owner Jun 10, 2008
uh, theres Toronto, Queens and UBC thats all I can think of, hahaha

I am going to UBC so if you go, I'LL MEET YOU THERE
Reply
:iconecarg1157:
ecarg1157 Featured By Owner Jun 6, 2008
UoT is known for sciences :0
waterloo and mcmaster isn't a bad choice either
(in ontario xD)
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Thank you!
Reply
:iconstrawberryska:
strawberryska Featured By Owner Jun 6, 2008   Traditional Artist
Um I'm not canadian neither do I know of any canadian colleges BUT in the US have you checked out VCU? (just because I live near it doesnt make me biased >_>;;)They have a well known artz program :D
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
I've heard of it hahaha yeah but I suppose I'm leaning more towards the sciences :]
THANKS!
Reply
:iconstrawberryska:
strawberryska Featured By Owner Jun 6, 2008   Traditional Artist
Oh okay well WELCOMES ANYWAYZ ;P
Reply
:iconorangerice:
OrangeRice Featured By Owner Jun 6, 2008  Hobbyist Digital Artist
Waaah, I have to do college research myself this summer too >_< Except, I'm only looking into universities in Ontario.

What do you plan to go into though? I think if you want to go into the sciences, then UBC in Vancouver, or University of Toronto (in Toronto >__>;) would be good choices. If you want to go into business, I heard that UWO, in London, or York U (in Toronto) is good. If you want to do math, then University of Waterloo (in...Waterloo) is a good choice.

You might want to look into McMaster, McGill (in Montreal, Quebec), and Queen's as well =O Keep in mind that McMaster, Queen's, UWO, and Waterloo are a couple hours away from Toronto~

Good luck!! =D (Ahh, I also have a good website, if you'd like!)
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Y-yeah I'm looking mostly at the sciences, but also maybe English. There's so maannyyy it's enough to make my head spin. Yeah, c-can I see the site? Thanks a lot!
Reply
:iconpenguinguy:
penguinguy Featured By Owner Jun 6, 2008
I BE MOVING TO CALIFORNIA NOW WE'RE OFFICIALLY FRIENDS IRL
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Sweet HIGH FIVE
Reply
:iconpenguinguy:
penguinguy Featured By Owner Jun 7, 2008
VIRTUAL IRL HIGH FIVE
OXYMORON HIGH FIVE
Reply
:iconasuyaa:
Asuyaa Featured By Owner Jun 6, 2008
In Ontario, some big ones are Waterloo, Toronto, McMaster, Queen's, Western. In the biiiig downtown city, I would say Toronto or Ryerson. York, um, sorta near downtown?

Outside of Ontario... I only know UBC, but I hear that one is really good. =X
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Thanks thanks I looked into some of those. YOU ARE A SUPER HELP!
Reply
:iconasuyaa:
Asuyaa Featured By Owner Jun 6, 2008
You're welcome~! It'd be kind of interesting if you went to UofT lol. *is going to UofT next year*
Reply
:icongrumpy95:
Grumpy95 Featured By Owner Jun 6, 2008
I don't know anything anout college or university up here in Canada (I'm not even close to university/college because I'm not even close to high school!) , but please don't blame me!!! XD I've known some people who've gone to Nait and have said they liked it a lot...

Well, good luck! XD
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Th-thanks! You're so lucky to be young ;__;
Reply
:iconhikapi:
Hikapi Featured By Owner Jun 6, 2008  Hobbyist General Artist
Oh gosh, Hotel Dusk scared the crap out of me, though it was fun and a nice break from the Ace Attorney series.

HEY YOU'RE JUST LIKE ME. I didn't know anything about schools out of California, and the ones I do know about in California I hear word of through others. @_@ -dumb-

I got rejected by both UC Berkeley and Davis, but instead of going to UC Merced I think I'll just go to community college for two years then transfer. o3o

As for your Canada question, I have some online buds there, and I think SFU is a good one. o_O Simon.. Fraser.. University. WHERE IS IT?! I don't know. I'M GONNA GUESS TORONTO. XD
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Y-yeah it's scary, and a lot more serious than AA series methinks hahaha.

I'm hoping for UCSD or UCLA, but I guess I'll be applying to all the UCs .___.
Reply
:iconhikapi:
Hikapi Featured By Owner Jun 6, 2008  Hobbyist General Artist
Oh, okay, I was like, WAIT A MINUTE AREN'T APPS CLOSED RIGHT NOW?!

Then I realized ohhh, she said she's applying THIS fall. XD Don't apply to too many though, everyone's told me to apply for the ones you'd actually attend. n_n I don't really care much for the city, but I heard UCLA is really good for the sciences or something. Maybe I'll try to transfer there in two years. c.c

I'm a dork. I get scared when you start interrogating people an talk about things that probably should be held somewhere private, or when you're messing around in some place where you shouldn't be sticking your nose in. @_@
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
UCLA is soooo beautiful compared to UCSD hahahaha
Yeah I'll be a senior next year so... November... ugh it'll be a headache
Reply
:iconkobakoba:
KobaKoba Featured By Owner Jun 6, 2008  Hobbyist Digital Artist
OMG HOTEL DUSK!!

I LOVE THAT GAME.

I think the art style is so super cool and I love Kyle Hyde, hoh hoh hoh.

I never finished it though cause someone accidentally spoiled me the biggest spoiler in the game and I was like
.....................D:
Maybe I will sometime soon.
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Hahahaha I kinda dislike Kyle Hyde because his demeanor is sorta brazen and coarse hahaha, also it's a refreshing change from the Phoenix and Apollo nice-guy attitudes. I... I'm getting close to finishing 8D
Reply
:iconvanilla-myu:
Vanilla-myu Featured By Owner Jun 6, 2008  Hobbyist Digital Artist
Even though I live in Canada, I don't know much about colleges. xD (Which ones are good and stuff)

I don't really know what UBC and SFU offer, but they are big!
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Th-thank you!
Reply
:iconrosencruez:
Rosencruez Featured By Owner Jun 6, 2008
UWO is pretty damn big. London is pretty big.
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
I... I will look it up...!
Reply
:icongetvent:
getvent Featured By Owner Jun 6, 2008  Student Filmographer
Depends what you want to do. Sheridan has always been amazing for it's 2D animation program. It's is Oakville, Ontario.
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
I guess I'd go into the sciences, probably biology and then I'd do medicine later on...
Reply
:iconpie-is-i:
pie-is-i Featured By Owner Jun 5, 2008
uhhh the two bigger universities in vancouver would be UBC and SFU, i think.

and if you're into arts, emily carr would be the one to go to.
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
W-won't major in an art ;___;
I looked up the other two! They seem inviting and are a little less expensive than the colleges in the US that I am looking at. possibilities possibilities
Reply
:iconpie-is-i:
pie-is-i Featured By Owner Jun 6, 2008
Hahah. Or you can always just apply to a college and transfer into a university. It's soo much more cheaper, I think. @___@


Wait.

I think my college just became a university. I DON'T KNOW.
Reply
:iconbettykwong:
BettyKwong Featured By Owner Jun 5, 2008  Professional Digital Artist
well... it depends where you're going into.. XD

i think UBC and SFU are pretty big o_o but i go to neither XD;;

good luck with everything!
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
Haha I didn't know you were Canadian! Where do you go?
Reply
:iconbettykwong:
BettyKwong Featured By Owner Jun 6, 2008  Professional Digital Artist
ahaha! yeah, I'm Chinese Canadian X3;;

I go to Emily Carr University of Arts and Design.
Reply
:iconthe-glory-of-life:
The-Glory-of-Life Featured By Owner Jun 5, 2008
Oh college. Yeah, I could use some of that Canada info too. I want the full blown college dealy. Late nights, study groups, drama (maybe), working hellsa jobs, doing anything for money (ANYTHING). You know, the works! There's like a whole lot more but that's like a long journal in itself
Reply
:iconlarkismyname:
LarkIsMyName Featured By Owner Jun 6, 2008
I... I dunno WHAT I'm going to do. I'm interested in a lot of things but ehhh. Also, I hardly know anything about Canada, it's politics, and stuff like that so it'll be like a BRAND NEW LIFE!
Reply
:iconthe-glory-of-life:
The-Glory-of-Life Featured By Owner Jun 6, 2008
Plus, nothing happens in Canada so there's a plus
Reply
Add a Comment:
 
×

More from DeviantArt



Details

Submitted on
June 5, 2008
Link
Thumb

Stats

Views
139
Favourites
0
Comments
40
×